Eten, eten en eten - alleen vandaag even niet :) - Reisverslag uit Kalanki, Nepal van Anne Duklau - WaarBenJij.nu Eten, eten en eten - alleen vandaag even niet :) - Reisverslag uit Kalanki, Nepal van Anne Duklau - WaarBenJij.nu

Eten, eten en eten - alleen vandaag even niet :)

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 September 2012 | Nepal, Kalanki

Namaste allerliefsten, sanchai hunu huncha? :)
ik ga maar weer eens wat schrijven want daarvoor heb ik dit ook aangemaakt. Mijn tweede week in Kalanki is alweer begonnen en ik heb het heel erg naar mijn zin hier. Ik werk nu bij INSEC, de mensenrechtenorganisatie, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik nog niet echt het gevoel heb dat ik een bijdrage lever aan het functioneren van INSEC. In de eerste week heb ik me geinformeerd over de activiteiten die INSEC verricht en over de geschiedenis van Nepal en ook de recente politieke situatie. Voor diegene die het interesseert: Nepal bevindt zich in een overgangsproces tot democratie waarbij ze graag een federale staat willen vormen maar door machtsstrijd tussen de partijen en buitenslandse druk (eigenbelang) kon nog geen nieuwe constitutie worden gevormd en daarom is ook het parliament opgelost, aangezien ze hun taak niet konden vervullen. Op 22 november zijn de nieuwe verkiezingen, dus daar ben ik er nog... dat wordt nog even spannend. Helaas heb ik nu nog steeds niet gehoord wat mijn opdrachten voor de komende weken gaan zijn... als het goed is, kom ik meer te weten op woensdag. Ik weet al wel dat ik heel graag iets over vrouwelijke dalits (onaanraakbaren) zou willen schrijven, aangezien zij zich in de meest gemarginaliseerde positie van de maatschappij bevinden en extra aandacht nodig hebben. Of dat lukt, horen jullie dan nog wel.

Verder zijn mijn collega`s hele lieve en geinteresseerde mensen en iedereen maakt hier graag babbeltjes. De enige die zich niet voor mij lijkt te interesseren, is mijn begleider maar misschien moet ik me even door haar harde kern doorbijten. :)
Dit weekend was ook heel erg leuk en ik werd door verschillende mensen uitgenodigd om te komen eten. Dal bhat (typisch nepalees: reis met linzensoep) heb ik bij de lieve familie gegeten die bij INSEC in de cafetaria werkt. Ook door de weeks laten ze mij niet hongeren, in tegendeel... ik wordt hier gemest! Eten is namelijk heel erg belangrijk in de Nepalese cultuur. Je wordt hier vaak niet gevraagd, hoe het met je is, maar of je al gegeten hebt. :) Ze eten hier in familieverband op de grond en met de handen, wat mij vooral met de rijst alleen moeilijk lukt. Ik heb in het weekend ook hele leuke boeddhistische tempels bekeken, die sommige van mijn collegas aan mij hebben laten zien.. bij die ene tempel liepen honderden knettergekke apen rond die ook wel eens op mensen gingen afrennen en ik zag me al aan hondsdolheid dood gaan... ;) Mij valt ook op dat mensen heel makkelijk met elkaar praten, zelfs als ze elkaar pas net hebben leren kennen en ze zijn ongelovelijk gastvrij.
Vandaag en overmorgen zijn twee bijzondere dagen voor de vrouw aan die vrouwen dus niet hoeven te werken - jeeh... De vrouwen zijn op deze dagen aan het vasten en later gaan ze in Sari`s gekleed dansen met z`n allen in een tempel voor hun mannen of toekomstige mannen. Ik ga wel meedoen, vooral om mijn lichaam even wat rust te geven van al het overmatige eten van de afgelopen week. :)

Nepal is echt een toverachtig landje... de mensen zijn schatjes en de natuur is zo mooi. Ik kan niet wachten om eens in de bergen te gaan trekken.

Macht`s gut, meine lieben!!!

PS: ik heb Paul`s hindu boodschap op de vlag ontcijferd..haha lief, hoor!

  • 20 September 2012 - 08:08

    Rozemarijn:

    lieve Anne, wat fijn te lezen hoe het met je gaat! hoe was het dansen op de speciale vrouwen dagen? wat fijn dat iedereen zo gastvrij is! fijn dat het contact leggen dan en beetje vanzelf gaat! zijn er ook mensen van jou leeftijd op je stage? heb je gisteren nog meer duidelijkheid gekregen over je opdracht? veel plezier!! liefs roos

  • 20 September 2012 - 08:08

    Rozemarijn:

    lieve Anne, wat fijn te lezen hoe het met je gaat! hoe was het dansen op de speciale vrouwen dagen? wat fijn dat iedereen zo gastvrij is! fijn dat het contact leggen dan en beetje vanzelf gaat! zijn er ook mensen van jou leeftijd op je stage? heb je gisteren nog meer duidelijkheid gekregen over je opdracht? veel plezier!! liefs roos

  • 25 September 2012 - 12:09

    Guido:

    Hee anne!!! Leuk om zo een beetje bij te blijven bij wat je doet (en eet ;) Het klinkt echt super fijn allemaal. Ik hoop dat je al wat meer weet over je stage en dat je goed en wel aan de slag kunt. Ik ben benieuwd wat je allemaal moet gaan doen en je volgende avonturen!

  • 01 Oktober 2012 - 10:34

    Nicoline:

    Hee Annie! Volgens mij is het helemaal jouw ding daar en heb je het fantastisch naar je zin. Mooie foto's ook bij je reisverslagen! Hopen dat je snel meer te weten komt over je werkopdrachten en fijn ook als je wat ruimte krijgt om dingen te doen die je zelf graag wil doen. Die begeleider moet je of doorheen, of die is gewoon een niet-gerijpte druif, en niet gerijpte druiven zijn niet lekker, dus gewoon laten hangen dan ;-) kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ik ben ca. 4 maanden in Nepal waarvan ik 2 1/2 door ga brengen als stagiar in een HR organisatie.

Actief sinds 09 Sept. 2012
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 7807

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 20 December 2012

Reis/stage in het mooie Nepal

Landen bezocht: